A szupervízió olyan speciális szakmai személyiségfejlesztő módszer, amelynek alkalmazása nélkülözhetetlen a segítő foglalkozásúak – köztük a szociális területen személyes gondoskodást végző szakemberek – hivatásgondozásában, saját mentálhigiénéjében, szakmai továbbképzésében és munkájának minőségbiztosításában.
A szupervízió célja a szakmai kompetencia növelése, a kooperáció és a hatékonyság fejlesztése, burn out prevenció. Elősegíti az intervenciós lehetőségek tudatosítását, és támogatja a kapcsolatok és munkaköri rendszerek hatékony együttműködését. A szupervíziós üléseket általában havonta, kéthetente tartjuk. Projektkísérés vagy krízis esetén, ha szükséges, lehet gyakrabban is.
Módszertani eszköztára eklektikus, a szupervízor által alkalmazott pszichológiai és pszichoterápiai módszerek közül integrálódik, tiszteletben tartva a kompetenciahatárokat és kereteket. A szupervízió egy önismeret-fejlesztő módszer, tanulási folyamat, amely személyes és szakmai elakadások vagy útelágazások során felmerülő kérdésekkel és problémákkal esetmunka keretén belül foglalkozik.
A szupervíziós tanulás célja, hogy ezeknek az elakadásoknak, problémáknak a feldolgozása révén képesek legyünk ránézni önmagunkra (a ‘szupervízió’ jelentése is ez: szuper=felülről, vízió=látás), képesek legyünk megérteni saját működésünket, reakcióinkat, azok eredetét és ez a megértés azután hozzásegít önmagunk tanulásához, önmagunk megerősítéséhez, a továbblépéshez.
Formái:
csoportszupervízió: azonos vagy különböző szakmák képviselői részvételével / 5-7 fő /
teamszupervízió: azonos munkahelyen, közös feladatmegoldáson dolgozók számára
egyéni szupervízió: a szupervízor (vezető) egy szupervizálttal dolgozik együtt
A folyamat általában 5-10 alkalmas találkozást jelent (közös megegyezés szerint).
A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.